Ma reggelre már lezárták a Rákóczi utca városközponti részét, a Kossuth és a Petőfi utcák által határolt szakaszt és a kivitelező megkezdte az előkészületi munkákat az aszfaltozási folyamatok előtt.

Az érintett útszakaszon – az érvényben lévő hőségriadó ellenére is – többféle munkagép (teherautók, markológép, betonkeverő, vagy a különleges, közepes méretű Wirtgen W100 CFi önjáró, lánctalpakon közlekedő aszfaltmaró), illetve munkás dolgozik egész nap.

Munkában a Wirtgen W100 CFi önjáró, lánctalpas aszfaltmaró

Az aszfaltmarót (szaknyelven: hidegmarót) gépszállító trélerrel szállították Marcaliba. Utazás közben a kezelőhely védőtetejét és a jellegzetes szállítószalagot összehajtják, hogy kisebb helyet foglaljon el a méretes szállítmány. A munkagép működése közben a közutak, járdák elhasznált aszfalt burkolatának a felmarását végzi, aminek a helyére kerül majd az új burkolat. A gép a burkolatot mindenféle hőkezelés, vagy egyéb fizikai előkészítés nélkül „hidegen” távolítja el, vagyis marja fel. A marás a gép motorjának mechanikus áttéteivel meghajtott maróhengerrel történik, amelynek felületén, spirális alakzatban különlegesen kemény ötvözetű, általában volfrám-karbid fogak, az ún. marótüskék sorakoznak. A meghajtás dízelmotorral történik.