Exponenciális növekedésben van a hazai e-kereskedelmi szektor: a hazai vásárlások majd 10%-a online zajlik, a szektor forgalma elérte az 1000 milliárd forintot 2020-ra. Nem csoda hát, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatos valamennyi hír és elemzés komoly médiafigyelmet kap. A kiemelt fogyasztói érdeklődés miatt szinte hetente érkezik újabb kutatás arról, hogy mennyit nőtt vagy éppen esett az elmúlt időszakban az értékesítések száma, ugyanakkor ezek mögött gyakran ismeretlen, megkérdőjelezhető módszertan áll, egyes esetekben pedig az eredmények kifejezetten egy-egy piaci szereplő marketing céljait szolgálják. Ennek következtében döntött úgy a szektort összefogó szakmai szervezet, az Ecommerce Hungary, hogy auditálási rendszert indít a területet érintő kutatásokra és adatalapú kommunikációra vonatkotóan.

„Az Ecommerce Hungary Egyesület létrehozza az ECH Piackutatói Partner Programot. A programban a feltételeknek megfelelő partnerek, piackutató vállalkozások egyes kutatásai kaphatják meg a “ECH Approved” logót és használhatják azt a konkrét kutatás kommunikációjában. – mondja Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary Nagyvállalati Tagozatának vezetője – A támogatásunkhoz négy feltételnek kell megfelelni: a program partnerei független piackutató vállalkozások lehetnek, a kutatóknak az e-kereskedelmi szektor egészét kell rendszereresen mérniük, elemezniük, a partnereknek legalább 5 éves tapasztalattal kell rendelkezniük a e-kereskedelem teljeskörű felmérésében, valamint az Ecommerce Hungary elnöksége rendelkezésére kell bocsátaniuk a kutatásuk módszertanát is. Célunk, hogy az átlagos olvasó hiteles információkkal találkozzon, ezzel erősítve a bizalmat az online vásárlás iránt.”

A március óta indult programban már két partner kutatásait hitelesítette az ECH: a GKID (korábbi nevén GKI Digital) 2022 márciusában publikált anyagát, illetve a Reacty Digital új kutatását, melyet az Ecommerce Hungary e-kereskedelmi konferenciáján ismertetnek majd, május 24-én.

Az Ecommerce Hungary-ről:

Az Ecommerce Hungary 2005 óta szolgálja a magyarországi elektronikus kereskedelem fejlődését, segíti a szektorban dolgozó cégek munkáját. Magyarország vezető e-kereskedelmi egyesületének tagjai olyan vállalkozások, intézmények, szervezetek és magánszemélyek, akik számára valamilyen okból fontos az elektronikus kereskedelem fejlődése.

Ecommerce Hungary mindazoké, akiknek tevékenysége az e-kereskedelemhez kapcsolódik. Soraikban megtalálhatók bankok, logisztikai cégek, webfejlesztők, marketing- és médiavállalatok, technológiai szolgáltatók, egyetemek, kutatócégek és más vállalkozások. Az Ecommerce Hungary fő értékei közé tartozik a nyitottság, a kreativitás és az együttműködési készség, hiszen a tagok közös célja a szakma fejlődése, fejlesztése.

A Nagyvállalati Tagozatról:

Az Ecommerce Hungary Nagyvállalati Tagozata 2021 áprilisában jött létre, azzal a céllal, hogy az e-kereskedelem legkomolyabb hazai szereplői erősíteni tudják érdekkképviseleti tevékenységüket, illetve az e-kereskedelem fejlődő szabályozásának formálásában valós partnerei legyenek a szabályozó szervezeteknek. A Tagozat tagjai Magyarország meghatátorozó e-kereskedői illetve platformszolgálatói, amelyek összesített árbevétele több 100 milliárd Ft-os nagyságrendű.

About the author

Glacz Norbert